Oana Moraru: „Nu suntem experti la predarea online, dar niste instrumente ca sa ajungem la copii deja exista si au efect”

De miercuri au fost reluate cursurile online, iar printr-un ordin al ministrului Educatiei acest tip de invatamant a devenit obligatoriu, chiar daca nu toti elevii si profesorii au acces la un computer si internet. “Nu suntem experti la predarea online, dar niste instrumente ca sa ajungem la copii deja exista si au efect” a explicat Oana Moraru, consultant educational intr-o interventie la Digi24.

„Ministerul trebuia sa inceapa de undeva. Probabil suna foarte inconfortabil ideea de <obligatie>  in momentul in care inca nu au fost inca reglementate exact orele online, insa ne asteptam la un interval de cel putin un an in care, cu intermitenta, probabil vom merge la scoala si ne vom intoarce acasa, si atunci un cadru legislativ pentru asigurarea pregatirii online a copiilor trebuia sa inceapa de astazi, chiar daca nu toata tara este pregatita. (…) Cu totii trebuie sa intelegem ca acest cadru legislativ este necesar, ca vor veni reglementari in timp, iar copiii care nu au inca acces la internet vor fi ajutati de primarii, comunitatile locale, minister, dar ca trebuie sa incepem de undeva (…), a explicat Oana Moraru, consultant educational.

De asemenea, Oana Moraru a subliniat ca ordinul dat de ministrul Educatiei “ne va ajuta sa facem niste salturi in mentalitate si sa intelegem ca educatia de acum, in lumea moderna, va fi facuta si cu aceste module de la distanta, pentru ca sunt o multime de situatii neprevazute, cauzate de virusi sau cine stie ce alte crize mondiale pentru care trebuie sa ne pregatim. Pe de alta parte, vad parintii foarte speriati de reintrarea la scoala. Trebuie sa ne pregatim mental ca virusul nu va disparea probabil maine, poimaine sau la vara, si ca probabil copiii trebuie sa ajunga si la scoala. Exista solutii de reintrare treptata in scoli.(…)

Intrebata fiind despre care ar fi cele mai utile metode de predare in izolare, consultantul educational a explicat: “Pentru cei care isi permit un calculator si internet, si inteleg ca statisticile arata ca sunt macar trei sferturi din copii si profesori care au access au pot fi ajutati cat de curand sa aiba acces, exista deja platforme despre care care s-au tot facut formari, cu tutorial in limba romana, pe youtube, sau din partea Ministerului, care presupun incarcarea unor documente de lucrat pentru copii acasa, odata cu videoclipuri sau intrari live ale profesorilor in clasele copiilor si dirijarea orelor cam cum se facea pana acum in clase. Nu suntem inca experti la predarea online, dar niste instrumente intermediare ca sa ajungem la copii deja exista si au efect”.

Sursa: Digi24