Chiar trebuie copilul sa manance la ore fixe?

Pentru toata lumea, dar mai ales in cazul copilului, care creste si trebuie sa aiba un aport potrivit si complet nutritional zilnic si fara niciun fel de pauze sau tinut post, este important sa fie respectate anumite intervale orare, cu alimentatia lui specifica. Dar intrebarea este alta, chiar trebuie copilul sa manance la ore fixe?

Citeste si: Ce si cat trebuie sa manance zilnic un copil de 1-3 ani

Ideea de a manca la ore fixe nu e atat de… fixa, cat este faptul ca nu trebuie sa sari nicio masa a micutului, indiferent unde va aflati, chiar si pe drum in vacanta.
Dupa o noapte de somn, si corpul si creierul au nevoie de combustibil pentru a putea sa reintre in actiune. De aceea micul dejun este o masa importanta!

Copilul care isi incepe ziua cu un mic dejun consistent, bogat in valori nutritive, este mai activ, chiar mai fericit, are o putere mai mare de concentrare si, bineinteles, ii este asigurata o dezvoltare sanatoasa si armonioasa, si pur si simplu, creste frumos.

Pranzul e la fel de important pentru ca in mijlocul zilei, dupa activitati intense, in care organismul consuma, copilul are nevoie de o reinnoire a cantitatii de energie. Pranzul nu inseamna neaparat masa copioasa pe care sa o ia acasa impreuna cu familia, cu aperitiv, ciorba si inca un fel principal, si chiar si desert (asa cum inca multe bunici mai insista).

De exemplu, in timpul saptamanii, pranzul poate fi alcatuit si din fructe, legume si un sandvici consistent pe care sa le aiba la el „in pachetel”. Iar in week end, atunci cand se afla cu toata familia poate servi supa/ciorba la pranz cu 2-3 felii de paine.

Citeste si: Cum inveti copilul sa manance sanatos?

Cina este masa care incheie ziua, dar inainte de somn nu este bine sa se exagereze cu mancarea. Seara se mananca mai usor, alimentele trebuie sa fie unele cu continut redus de grasimi nesanatoase si sare. Dar savoarea poate fi obtinuta din condimente si mai ales ierburi aromate, iar cina va deveni o placere.

Folosind ingrediente mai sofisticate la preparatele pentru cina, gustul copilului devine din ce in ce mai rafinat, iar preparatele pot fi servite de intreaga familie, daca nu exista anumite alergii, intolerante sau restrictii alimentare.

Nu uita nici de gustarile dintre mese care pot insemna, fie un fruct proaspat, fie fructe uscate, cateva feliute de legume, un iaurt, cativa mieji de nuca si seminte etc.

Apetitul unui copil variaza de la o masa la alta. Este de ajuns sa te asiguri ca dezvoltarea copilului este normala si ca acesta mananca alimente sanatoase in fiecare zi. Daca micutul tau este mai mofturos la masa sau poate chiar incepe sa planga, sa tipe, sa bata din picioare, nu trebuie sa te descurajezi. Explica-i mereu ca ceea ce ii oferi este foarte sanatos si hranitor si il ajuta sa creasca mare, sa devina un „Superman”. Important este sa ramai calma si increzatoare ca intr-un final vei reusi sa-l inveti sa manance sanatos.

Copilul tau isi poate exprima personalitatea prin refuzul de a manca. Evita ca alimentele sa devina un mijloc de santaj. Stimuleaza-i curiozitatea infantila, inventand diverse jocuri in jurul mesei si chiar rugandu-l sa te ajute la pregatirea meniului si la aranjarea mesei.
La masa este indicat sa mentii o atmosfera calda, detensionata, pentru ca puiul tau sa se poata concentra asupra a ceea ce mananca, asupra gustului, mirosurilor, aromelor.

Citeste si: Cum poti intari imunitatea copilului de 1-3 ani prin alimentatie