Iată ce spun cercetătorii despre capcanele temelor pentru acasă

Prea multe teme pentru acasă nu aduc neapărat performanță, potrivit unei cercetări de la Universitatea Stanford, ci mai curând au un impact negativ asupra sănătății elevilor. 

S-a descoperit că elevii din școlile cu rezultate înalte care petrec prea mult timp făcând teme se confruntă cu mai mult stres, probleme de sănătate fizică, e un dezechilibru anormal în viața lor și se observă chiar și o alienare față de societate. Mai mult de două ore pe zi de teme pentru acasă pot fi contraproductive, potrivit studiului.

Cercetătorii au descoperit că prea multe teme le pot diminua eficacitatea și că acestea ar trebui să dureze mai puțin de două ore pentru adolescenții de liceu, iar pentru elevii mai mici mult mai puțin.

Studiul a constatat că prea multe teme pentru acasă sunt asociate cu:

Stres mai mare: 56% dintre elevi au considerat temele o sursă primară de stres, conform datelor sondajului. 43% au văzut testele ca un factor de stres primar. Mai puțin de 1% dintre studenți au spus că temele pentru acasă nu sunt un factor de stres.

Probleme de sănătate: mai multe teme înseamnă și mai puțin timp pentru odihnă, pentru activități de relaxare, înseamnă mai multe probleme de sănătate fizică și mintale. Elevii se pot confrunta cu dese episoade de dureri de cap, epuizare, pierdere de greutate sau luare în greutate (obezitate), probleme digestive etc.

Mai puțin timp pentru prieteni, familie și activități extracurriculare: Atât datele sondajului, cât și răspunsurile studenților indică faptul că prea mult timp petrecut pentru teme a însemnat că elevii „nu își îndeplineau nevoile de dezvoltare sau nu cultivau alte abilități esențiale de viață”, potrivit cercetătorilor. Elevii aveau mai multe șanse să renunțe la activități, să nu-și vadă prietenii sau familia și să nu urmeze hobby-urile, pasiunile care le plac sau interesează.

Rezultatele studiului oferă dovezi empirice că mulți elevi se luptă să găsească un echilibru între teme, activități extracurriculare și timp pentru socializare cu ceilalți. Mulți elevi s-au simțit forțați sau obligați să aleagă temele în detrimentul dezvoltării altor talente sau abilități.

„Acest tip de activitate foarte solicitantă, prin însăși natura sa, descurajează învățarea, în schimb, promovează ideea de a face temele pur și simplu pentru a obține note”, a spus Daniele Pope, cercetătoare în studiul educației.

”Orice temă pentru acasă ar trebui să aibă un scop și un beneficiu și ar trebui să fie concepută pentru a cultiva învățarea și dezvoltarea”, a mai adăugat cercetătoarea, altfel copiii/adolescenții ”petrec mai mult timp singuri, ceea ce înseamnă mai puțin timp pentru familie și mai puține oportunități de a se implica în comunitățile lor”.