Intoarcerea la scoala in era COVID-19: Sfaturi practice pentru parinti

„In ce masura este important mersul la scoala in dezvoltarea unui copil?”, „Care sunt aspectele pozitive si cele negative ale scolii online?”, „Cum vor fi afectati copiii de noua rutina?”, „Ce impact are lipsa interactiunii intre copii?” sunt doar cateva dintre intrebarile care-i macina pe parinti in aceasta perioada.

Pentru a afla mai multe despre cum sa gestioneze intoarcerea la scoala in era Covid-19, Centrul de Psihoterapie si Psihiatrie Bellanima ii invita pe parinti sa participe joi, 10 septembrie 2020, la prima emisiune online dedicata acestui subiect, tocmai pentru a le oferi cateva sfaturi practice.

Evenimentul este axat in jurul problemelor si potentialelor dificultati pe care parintii si copiii le pot intampina in aceasta perioada in care inca nu se stie cu certitudine cum vor functiona scolile si gradinitele anul acesta. Emisiunea va aduce solutii de la psihologi si psihoterapeuti, atat pentru parinti, cat si pentru copii.

Evenimentul se va desfasura pe pagina de Facebook Bellanima Medical Center pe 10 septembrie, incepand cu ora 20:00 si le va avea ca invitate pe Ana Maria Benali, Psihoterapeut si Consilier psihologic si Raluza Borza, Psiholog Clinician si Psihoterapeut.

Impactul pandemiei, din perspectiva vietii scolare, a fost unul al crearii unei noi rutine, in randul elevilor. Intrarea in online si invatarea de acasa au insemnat experimentarea unui cadru nou, o reorganizare a timpului si reprioritizare a activitatilor pentru elevi, precum si multe provocari pentru parinti, despre care va invitam sa aflati in cadrul webinar-ului nostru”, a declarat psihoterapeutul Ana Maria Benali.

Conceptul evenimentului online a pornit de la o serie de observatii pe care specialistii invitati le-au facut, in ultima perioada, in timpul sesiunilor de terapie cu parinti si copii, ajungand la concluzia ca necesitatea izolarii actuale a dus la modificari semnificative in raporturile de scoala.

Mai mult decat atat, izolarea a redefinit mai multe tipuri de relatii: elev-profesor, elev-colegi, elev-parinte, precum si in modificarea dinamicii comunicarii dintre acestia, reiese din observatiile specialistilor Bellanima.

Psihologul Raluca Borza afirma ca izolarea a avut si poate avea un impact diferit asupra copiilor, de la caz la caz, existand doua tipuri de reactii: „Pentru copiii care au anumite dificultati sociale, izolarea a avut un efect benefic, din ce am observat in sesiunile de terapie online, pentru ca acestia nu au mai fost provocati de interactiunea sociala, s-au putut ascunde in spatele ecranului calculatorului. La polul opus se afla copiii care au nevoie de contact social, care au devenit iritati, nervosi si agitati, ca reactii imediate”.

Potrivit expertilor, izolarea, incertitudinea si teama sunt factori care afecteaza sanatatea mintala a populatiei in timpul pandemiei Covid-19. Multe persoane si-au pierdut locurile de munca, altele au inceput sa lucreze de acasa si se confrunta cu probleme precum spatiile de lucru nepotrivite etichetei profesionale, pierderea conexiunii de internet in timpul sedintelor online, lipsa de contact direct cu colegii, precum si afectarea echilibrului dintre viata profesionala si viata domestica, in unele situatii.

Deja contextul social provoaca stres, frica de imbolnavire este una constanta, iar daca esti parinte, nivelul de stres poate creste considerabil, odata cu redefinirea programului copilului, cu faptul ca este nevoie sa stai cu el acasa mai mult timp, sa te ocupi de el mai mult la teme si este posibil sa ai nevoie de indrumare, din partea unui psiholog, ca sa poti gestiona cat mai bine situatia, arata specialistii.