Studiu: În pandemie, copiii și familiile din mediul rural au fost cei mai afectați

Copiii și familiile din mediul rural au fost cei mai afectați în pandemie, potrivit studiului ”Educația și viața copiilor vulnerabili în pandemie” făcut de Fundația World Vision România. Studiul arată că în ceea ce privește educația au avut loc pierderi masive de învățare, copiii au fost destul de afectați din punct de vedere psihologic, a crescut numărul de cazuri de abandon școlar, precum și cele de violență domestică.

Iată ce a scos în evidență studiul:

Orele online au fost percepute mai mult ca o soluție de avarie. În 2020 circa 64% dintre profesori spun că au susținut ore online, în timp ce în 2022 numărl a crescut până la 82%.

În 2020, 55% dintre profesori spun că au transmis teme şi exerciţii prin telefon sau prin aplicaţii de mesagerie online ca WhatsApp sau Facebook Messenger, procentul fiind de 47% în 2022.

La fiecare 100 de copii, doi au abandonat şcoala în anul şcolar 2020 – 2021 (studiul a fost realizat în 51 de unități unități de învățământ din mediul rural).

În ceea ce privește educația, 51% dintre profesori spun că ponderea elevilor care înregistrează pierderi de învățare este de cel mult 25%, adică unu din patru elevi se confruntă cu o astfel de problemă. 31% dintre cadrele didactice spun că proporția elevilor care înregistrează pierderi de învățare se situează între un sfert și o jumătate din totalul clasei, peste 10% spun că între 50 şi 75% dintre elevi sunt în această situaţie, iar 6% constată că toți elevii lor se confruntă cu pierderi de învățare.

64% dintre profesori spun că elevii lor se concentrează acum mai greu la oră, 33% susțin că unii copii au devenit mai agresivi, iar 32% că unii elevi sunt mai retrași.

Printre alte efecte ale pandemiei asupra copiilor: 48% dintre copii au interacționat cu prietenii mai mult online decât față în față, iar o tremie dintre copii (31%) au stat singuri în fața televizorului.

În perioada pandamiei a crescut enorm de mult și numărul disputelor din interiorul familiilor (peste zece ori ma multe de certuri soldate cu violență fizică).

***Cercetarea a fost derulată online în ianuarie – februarie 2022, în unităţi școlare și comunităţi din 18 judeţe în care este prezentă World Vision România. Universul cercetării a cuprins 1.314 părinţi ai unor copii de vârstă școlară și 546 de profesori din 118 unităţi de învăţământ. Populaţia din gospodăriile intervievate numără 6.098 persoane, din care 50,1% sunt copii.