Studiu: impactul lockdown-ului în pandemie asupra dezvoltării limbajului la bebeluși și toddleri

Un grup de oameni de știință din 13 țări diferite a investigat impactul lockdown-ului și a măsurilor de izolare socială din timpul pandemiei de Covid-19 asupra a 2.200 de bebeluși și toddleri cu vârstele cuprinse între 8 și 36 de luni, scrie sciencedaily.com.

Descoperirile acestora au scos la iveală unele aspecte legate de efectele pe care le-a avut folosirea tehnologiei în timpul izolării asupra dezvoltării limbajului la copiii mici. (Rezultatele au fost publicate în revista Language Development Research și în revista Rapoarte științifice).

La scurt timp după ce a fost anunțată izolarea (lockdown-ul) în mai multe țări, adică în martie 2020,  cercetătorii din 13 țări au început să le trimită părinților chestionare în care erau trecute informații despre copilașii participanți- vârstă, limbile la care erau expuși micuții în acea perioadă, timpul de expunere a copiilor la tehnologie (tablete, telefoane, computer, televizoare etc), dacă au frați și surori, nivelul de limbaj etc, apoi părinții primeau chestionare în care completau informații legate de achizițiile lingvistice ale copiilor din diferite perioade. Părinții au fost chestionați și în legătură cu activitățile pe care le-au întreprins împreună cu copilul/copiii lor în timpul izolării/lockdown-ului, precum și detalii legate de accesul la tehnologie (ce aparate, cât timp petreceu pe zi etc)

Cercetarea a arătat că în timpul perioadei de lockdown copiii ai căror părinți le-au citit mai multe cărți au învățat mai multe cuvinte, au avut parte de mai multe achiziții legate de limbaj, spre deosebire de cei carora li s-a citit mai rar. Și copiii care au fost expuși mai mult la ecrane au avut mai puține achiziții spre deosebire de cei care au stat mai puțin. S-a observat că părinții care au mai puține studii le-au oferit mai mult acces copiilor la ecrane.