Un studiu arată că discriminarea pe bază de gen le afectează pe fete atunci când este vorba despre competențele la matematică

Un studiu arată că discriminarea pe bază de gen le afectează pe fete atunci când este vorba despre competențele la matematică. Este vorba despre ”Rezolvarea ecuației: Ajutând fetele și băieții să învețe matematica”, un raport publicat de UNICEF, care trage un semnal de alarmă cu privire la modul în care problemele sexismului și stereotipurile de gen au subminat potențialul fetelor la clasă.

Raportul se bazează pe date culese prin diverse studii în peste 100 de țări și teritorii, și arată că băieții au cu 33% mai multe șanse decât fetele să obțină competențele pe care le doresc la matematică.

Potrivit raportului stereotipurile și ideile preconcepute ale multor profesori, părinți și colegi, potrivit cărora fetele ar fi mai puțin capabile să înțeleagă matematica contribuie mult la adâncirea acestei probleme. Aceste stereotipuri sunt proiectate asupra fetelor încă de când sunt mici, ceea ce le subminează încrederea în sine, determinându-le pentru eșec, spune UNICEF.

Raportul arată că această discriminare de gen, duce la multe efecte pe termen lung, cel mai des fiind vorba despre cum pe viitor băieții vor avea mai multă încredere să aplice la joburi care au legătură cu matematica, tehnologia, ingineria, domeniile științei și vor căuta să avanseze în aceste ramuri.

Fetele au aceeași capacitate de a învăța matematica ca și băieții – ceea ce le lipsește este șansa egală de a dobândi aceste abilități esențiale”, a spus directorul executiv al UNICEF, Catherine Russell.

Învățarea matematicii la o vârstă fragedă dezvolta memoria, înțelegerea și analiza, , îmbunătățind capacitatea copiilor de a crea, subliniază raportul.